Summit Motors Bratislava (SMB)
* Aktuálny stav ku dňu 21.2.2020
Vízia a základne hodnoty spoločností Summit Motors Bratislava
Našim zákazníkom chceme byť spoľahlivým partnerom poskytujúcim vysoký štandard služieb originálnym spôsobom, aby sa ich úsmev stal našou vizitkou.
Vízia spoločnosti:
Základné hodnoty spoločnosti:
Priestory spoločnosti Summit Motors Bratislava sa rozdeľujú na front office a back office:
Front Office:
Back Office:
Výhody dealerstva Summit Motors Bratislava :
Kontakty Summit Motors Bratislava:
email: ford.ba@summit.sk
tel. č. recepcia: +421 2 33 526 255
web: fordstore.sk
Facebook: https://sk-sk.facebook.com/FordStoreBA/
Instagram: https://www.instagram.com/summitmotorsbratislava/
História Sumitomo Corporation*
História spoločnosti Sumitomo sa datuje
do 17. storočia, keď Masatomo Sumitomo otvoril obchod s knihami a liekmi v
Kjóte. Masatomo napísal a zanechal dokument pre nasledujúce generácie s názvom
„Monjuin Shiigaki (zakladateľské pravidlá)“, v ktorom opisuje, ako by mal
obchodník podnikať. Tieto pravidlá tvoria základ obchodnej filozofie
spoločnosti Sumitomo, ktorý sa sústreďujú viac na integritu a spoľahlivé
riadenie ako na ľahké dosiahnutie ziskov, pričom tieto pravidlá saodovzdávajú
a dodržiavajú v rámci skupiny Sumitomo už 400 rokov.
Po čase podnik Sumitomo rástol a prosperoval v ťažobnom a rafinérskompriemysle
medi a v ďalších príbuzných odvetviach. Osvojením zásad „Benefit pre seba a
ostatných, je rovnaký“ a „Impozantný Dizajn“, ktorézdôrazňovali dôležitosť
sociálneho prínosu a podnikavého ducha, sa skupina Sumitomo stala jedna z
popredných japonských korporátnych skupín so záujmami v oblasti financií,poisťovníctva,
ocele, nehnuteľností a iných.
Spustenie spoločnosti Sumitomo Corporation a postup obchodnej činnosti
Sumitomo Corporation bola pôvodne založená ako spoločnosť Osaka North Harbor Company Limited v decembri 1919. Spoločnosť zaoberajúca sa správou nehnuteľností, rekultiváciou pôdy v oblasti Hokko (Severný prístav v Osake) a rozvojom okolitých oblastí, spolu s ďalšími činnosťami.V roku 1944 sa spoločnosť zlúčila so spoločnosťou Sumitomo Building Co., Ltd. a bola premenovaná na Sumitomo Real Estate Building Co., Ltd. V novembri 1945 bola spoločnosť premenovaná na Nippon Engineering Co., Ltd.výrobky od hlavných japonských výrobcov, ako aj výrobky vyrábané spoločnosťami z vlastnej skupiny.Odvtedy sa spoločnosť zamerala na obchod a snažila sa rozšíriť sortiment výrobkov, s ktorými obchoduje a priemyselné segmenty, v ktorých pôsobila.V roku 1949 spoločnosť kótovala svoje akcie na verejné obchodovanie na burzách v Tokiu, Osake a Nagoji.
Sídlo Osaka North Harbor (Sumitomo Sohoten Annex, bývalé divadlo Teikokuza) [Historický archív Sumitomo]
*Zdroj: https://www.sumitomocorp.com/en/europe/about/compa...
Počiatočné obdobie - Upevnenie riadiacej nadácie (50. roky)
Najväčšou výzvou v počiatočnom období bola potreba upevniť nadáciu riadenia spoločnosti.Shunya Toji, ktorý bol v tom čase prezidentom spoločnosti Nippon Engineering a neskôr sa stal prvým prezidentom spoločnosti Sumitomo Corporation, povzbudil svojich „amatérskych“ zamestnancov, ktorí sa v obchodnom podnikaní veľmi nevyznali, a povedal im, že „nadšení amatéri prevyšujú profesionálov“.Zakaždým sa snažil o vytvorenie riadnej správy prostredníctvom prísnej kontroly úveru a iných prostriedkov.Spoločnosť tiež neustále rozširovala svoju pôsobnosť v zahraničí, keď prvýkrát v roku 1950 vyslala zamestnanca do spoločnosti Bombay (teraz Mumbai) a v roku 1952 založila americkú dcérsku spoločnosť v New Yorku. V roku 1952 sa názov spoločnosti zmenil na Sumitomo Shoji Kaisha, Ltd.,a jej akcie boli kótované na burze cenných papierov Fukuoka v roku 1955.
Reorganizácia pre rozšírenie (60. roky)
Spoločnosť si stanovila za cieľ zvýšiť predaj tak, aby sa stala treťou najväčšou obchodnou spoločnosťou pod heslom „Big Three“ a zároveň sa usilovala o zvýšenie predaja na obyvateľa.V roku 1962 boli obchodné centrá v Osake a Tokiu konsolidované a bola prijatá štruktúra výrobnej divízie na založenie deviatich produktových divízií: Železo a oceľ, Farebné kovy, Elektronika, Strojársky priemysel, Poľnohospodárstvo a rybné hospodárstvo, Chemikálie, Textil, Všeobecné výrobky, Palivá a Nehnuteľnosti. V roku 1967 sa vytvoril projektový tím na podporu rozsiahlych projektov, rozvoja zdrojov a pestovania nových priemyselných odvetví z medzisektorového, strednodobého až dlhodobého hľadiska.
Založenie manažérskej nadácie ako integrovanej obchodnej spoločnosti (70. roky)
V roku 1970 bola dokončená nová budova Sumitomo Shoji v Tokiu, v ktorej sa nachádza ústredie. Čo znamenalo vytvorenie duálnej štruktúry ústredia, jedna v Tokiu a druhá v Osake. V tom istom roku sa spoločnosť zlúčila so spoločnosťou Sogo Boeki Co., Ltd. slogan "Big Three & The Best.". V polovici 70. rokov prekročil počet zahraničných kancelárií100. V roku 1978 sa anglický názov spoločnosti zmenil zo Sumitomo Shoji Kaisha, Ltd. na Sumitomo Corporation. Potom, v roku 1979, bol zavedený systém divízie predaja na vytvorenie štyroch obchodných divízií - Iron & Steel; Stroje a Elektronika; Farebné kovy, chemikálie a palivo; a spotrebné výrobky - a podporovalo sa posilnenie každého z nich. Pri príležitosti osláv 60. výročia založenia spoločnosti sa v rámci nového sloganu „Otvorené očivšetkým“ rázne propagovali opatrenia, ako napríklad posilnenie zahraničných obchodných aktivít a pestovania v nových oblastiach.
Vízia integrovaného podnikania (80. roky)
V roku 1988 spoločnosť stanovila svoju víziu stať sa integrovaným obchodným podnikom, zameraným na podporu obchodných aktivít popri existujúcich obchodných činnostiach, s cieľom rozšíriť svoju zárobkovú základňu prostredníctvom dvoch hlavných zdrojov príjmov. Bol prijatý nový slogan „Vidieť zajtra, inovovať dnes“. Konsolidované finančné výsledky boli uverejnené vo finančnej správe za rok 1989.
Posilnenie globálneho konsolidovaného riadenia - založenie firemného poslania (90. roky)
V roku 1991 bol vypracovaný strednodobý plán riadenia „Stratégia 95“ s cieľom realizovať víziu integrovaného podnikania. V roku 1994 bol rozvoj novej štruktúry zárobkov, ktorá mala reagovať na globalizáciu, podporovaný pod heslom „Globálna myseľ, Globálny dosah“. Na základe poznatkov získaných z nezákonného obchodovania s meďou, ktoré vyšla najavo v roku 1996, bol zavedený prísny systém vnútornej kontroly, ktorý má zabrániť opakovaniu podobných činov. V roku 1998 bolo zavedené vyhlásenie o poslaní spoločnosti a ako nový ukazovateľ riadenia bol zavedený pomer výnosov upravený o riziko.
Implementácia reformného balíka - smerovanie do novej fázy rastu (2000r)
Po prijatí reformného balíka v roku 1999 sa spoločnosť zamerala na posilnenie svojej finančnej situácie prostredníctvom uprednostňovania podnikov a zlepšenia ziskovosti, ako aj na posilnenie svojej obchodnej nadácie
pridaním a zlepšením kvality hlavných aktív v rámci dvoch sérií - ročné strednodobé plány riadenia (plán zvýšenia, plán AA, plán AG, plán GG, „FOCUS '10“, „f (x)“). V roku 2001 bolo sídlo premiestnené do Chuo-ku v Tokiu. V roku 2003 boli zavedené zásady správy a riadenia spoločností Sumitomo Corporation.
Smerom k výročiu (2010)
V roku 2012 spoločnosť vyhlásila "What We Aim to Be in 2019, Our Centennial Year" a ako nový slogan prijala „Byť najlepší, byť jediný“. Vo fiškálnom roku 2014 spoločnosť zaznamenala významné straty zo zníženia hodnoty na niekoľkých veľkých projektoch, čo ju prinútilo zaznamenať celkovú stratu. V apríli 2015 sa však so strednodobým plánom riadenia „Be the Best, Be One 2017“, ktorý sa začal v apríli 2015, podarilo dosiahnuť oživenie spoločnosti prostredníctvom podpory manažérskych reforiem a stratégií rastu, ako aj zabezpečenia finančnej spoľahlivosti. V apríli 2017 bolo identifikovaných „Šesť významných problémov na dosiahnutie trvalo udržateľného rastu v spoločnosti“ s cieľom uspokojiť náš rast a riešiť sociálne otázky. V máji 2018 sme predstavili „Strednodobý plán riadenia do roku 2020“ s témou „Nepretržitá výzva pre vytváranie nových hodnôt“ a v septembri sme sa presťahovali do centrály spoločnosti Otemachi Chiyoda-ku.
O spoločnosti Sumitomo Corporation Group*
*1
K 31. marcu 2019
*2 S výnimkou spoločností a vylúčení
Sumy v amerických dolároch predstavujú preklady súm japonských jenov rýchlosťou
111 111 = 1 USD.
*Zdroj: https://www.sumitomocorp.com/en/europe/about
Obchodné aktivity
Celkový majetok US 69,1 miliárd dolárov
História Sumitomo Corporation na Slovensku
*1 100K SK = približne 3,320EUR, alebo 1EUR = 30,126SK.
*2 spoločnosť Summit Finance Slovakia bola po ukončení likvidácie zavretá